erikelsbeth.reismee.nl

Dagelijkse beslommeringen

Gister hebben we een tijdje gesnorkeld en na behoorlijk wat foto’s te hebben gemaakt wilden we dit graag weer eens met jullie delen. Een klein stukje van het strand af zie je al behoorlijk wat vissen zwemmen in allerlei kleuren, soorten en maten, zie de foto’s en het filmpje. En er is ons verteld dat er ook schildpadden zo dicht bij de zee zwemmen, helaas hebben we daar nu niet mee gezwommen, maar we hebben goede hoop die ook een keer tegen te komen!

Verder is het zo dat tijdens dat Erik druk aan het werk is, de inventaris aan het inboeken is, de diabetespatiënten in kaart brengt, grote bestellingen pillen doet, de apotheek runt en de assistenten aanstuurt, ik ook een beetje “aan het werk” ben. Ik heb het geluk om bij Stenapa, het natuurbeheer hier, vrijwilligerswerk te kunnen doen. Ik help dan een dagje mee bij het Tropicbirdsproject, werk in de Botanische tuin, snoei de bergpaden van o.a. de vulkaan met een machete, en heb geholpen om de schoolkinderen door de bergen hier te begeleiden zodat ze ook een beetje van hun eigen eiland ontdekken. Al met al erg leuk om te doen en ik leer van alles over de planten en beesten op dit eiland en kom ook nog eens wat gave dieren tegen.

Van de week heb ik in de haven, tijdens dat ik een dagje op kantoor meehielp, ook een walvis voorbij zien zwemmen! Het blijkt nú de tijd te zijn dat ze richting het zuiden trekken en dus komen ze bij ons voorbij. Sinds dat ik deze heb gezien zitten we alleen continue naar de zee te turen of er nog meer langs zwemmen. Elke golf wordt twee keer bestudeerd om zeker te weten dat het echt alleen een golf is en geen walvis… Wat is het toch naar om aan de zee te wonen… ;-) Gelukkig krijgen we woensdag medetuurders als Elbert en Lieneke langskomen!! We zien erg uit naar hun komst, het is toch leuk om het leven hier echt aan andere mensen te laten beleven in plaats van er alleen over te vertellen. Daarnaast hebben we gezien wat er allemaal aan extra’s voor ons in de koffer met hun meeging… Feest!!

Ondertussen houden wij de Olympische spelen natuurlijk ook bij. Er is niets leukers dan in de zon naar snel schaatsende Hollanders te kijken. Oké, misschien zou het nóg leuker zijn om in Sotsji naar de snel schaatsende Hollanders te kijken, maar dit is een goede tweede optie! De mensen hier hebben geen idee dat we het zo goed doen. Als je verteld dat we weer een paar medailles hebben gewonnen dan vragen ze waarmee en als het dan op de Olympische spelen heeft plaatsgevonden hebben ze al geen interesse meer… De Statianen hebben niet zoveel met winterspelen…

Verder zijn we sinds kort ook begonnen met het kweken van groenten. Door het heerlijke weer hier groeit alles enorm snel! Omdat we teveel planten willen laten groeien zijn de blikken van ome Wim niet meer voldoende dus heeft Erik de kluskoning in zichzelf losgelaten en uit pallets een groentenkweekbak getimmerd. We laten het weten als we de eerste oogst gaan doen!