erikelsbeth.reismee.nl

Vakantiegasten!

Het is alweer even terug dat we ons eerste bezoek hebben uitgezwaaid, terug naar Nederland. Na een tijdje familie (Elbert & Lieneke) over de vloer te hebben gehad is het wel weer even wennen om met z’n tweeen achter te blijven hoor! We hebben natuurlijk ons uiterste best gedaan om het hele eiland te showen, waarbij een tocht de Quill (de vulkaan in onze achtertuin) een absolute verplichting was. Voor ons was het ook alweer een tijdje geleden dat we die haddenen beklommen dus we hadden er zin in!

Zaterdagochtend voor 7 uur zaten we al in de auto (overigens een ieniemienie auto, maar met zn vieren past het net aan, zie foto's...) naar de start van de Quilltrail. We zouden naar Mount Mazinga, het hoogste punt van de Quill op ong. 600 meter hoogte. Het is daarmee ook het 2e hoogste punt van Nederland! De wandeling ging eigenlijk redelijk soepel, na een klein uurtje lopen, klimmen, puffen en hijgen waren we op het punt dat je een prachtig doorkijkje hebt op de krater. Hier bevond zich ook een dikke haan, die blijkbaar gewend was om gevoederd te worden, want zodra de tas open ging was hij er als de kippen bij. De tocht ging nog verder naar Mount Mazinga en de natuur om ons heen bleef mooier en mooier worden. Onderweg zijn we veel hermietkrabben en hagedisjes tegengekomen en ook zelfs slangen, waarvan een recht naar Lieneke toeglibberde, of hoe dit ervaren werd: waar Lieneke door werd aangevallen :) Tegen een uur of 1 waren we weer thuis en na even te hebben afgekoeld in zee was het tijd voor een goeie cocktail, die hadden we wel verdiend! Moet gezegd: het is prettig om vakantiegasten te kunnen gebruiken voor je eigen alcoholverslaving. Ditzelfde gaat op voor het eten…

Ook hebben we een middagje gesnorkeld. We zijn door een duikschool naar Jenkins Bay gevaren, wat al een leuk tochtje op zich was. Je vaart langs de installaties en haven van NuStar, de olieterminal die hier is gevestigd. Deze installaties zijn immens groot en indrukwekkend net als de boten die daar aanliggen. Maar ook de snorkelplek was erg mooi om te zien, de vissen waren hier een slagje groter dan de vissen die voorbij het strandje zwemmen. Ook waren er meer verschillende vissen en koraal dus dit was zeker de moeite waard. Het was een leuke afsluiting van de 2 vakantieweken van Elbert en Lieneke, uiteraard eindigend met een cocktail en een groot bord nacho’s!

Verder hebben wij net weer een oogst binnen van de bananenboom. Twee trossen dit keer, te veel om op te eten. We hebben er wel alvast van een aantal overheerlijke chocolate chip-vanille-bananenijs van gemaakt!! Er staat nu een (volgens Statiaanse begrippen) klein emmertje van 3,7 liter… vol van in onze vriezer. De bak die we nog over hadden (ook zeker 1 liter) heeft Erik meegenomen naar de apotheek en die kwam aan het einde van de dag leeg weer terug…

Last but not least: voor ons komt de eerste vakantie in zicht! Binnenkort gaan we naar Dominica (niet te verwarren met de Dominicaanse Republiek), een eiland op ongeveer een uurtje vliegen van ons vandaan. Het schijnt het mooiste eiland van het Caribische gebied te zijn vanwege de bijzondere natuur. De Quill wandeling was voor ons dus een warming up voor meerdere wandelingen op Dominica! Misschien gek om te zeggen, maar zelfs als je hier woont heb je soms zin in een vakantie! Uiteraard zal een verslag volgen van alles wat we gezien, gedaan, gegeten en gedronken hebben.